Cechy charakterystyczne obsługi logistycznej

1 marca, 2022

Usługa logistyczna, jako część procesu obsługi klienta, jest również podzielona na rodzaje w celu określenia priorytetów detalisty oraz potrzeby bardziej szczegółowej identyfikacji wąskich gardeł w łańcuchu dostaw i w przedsiębiorstwie głównym, ponieważ wynik końcowy zależy od jakości wszystkich ogniw na etapach przepływu materiałów.

Czym tak naprawdę jest usługa logistyczna?

logistyka magazynowaUsługa logistyczna jest często postrzegana jako ogólny wskaźnik w łańcuchu dostaw, chociaż wskaźnik ten ma na celu ocenę jakości usług na każdym etapie łańcucha dostaw, a nie abstrakcyjną wartość usługi logistycznej.

Ponieważ usługa logistyczna jest częścią procesu obsługi klienta, zwykle postrzega się ją jako wskaźnik jakości dostaw do klientów, co z natury rzeczy jest odzwierciedleniem działania wszystkich ogniw łańcucha dostaw.

Obsługa klienta w usłudze logistycznej

Obsługa klienta to zestaw usług świadczonych na rzecz klienta w trakcie procesu zakupu, a także przed i po nim, dlatego obsługa klienta obejmuje trzy główne kategorie usług: usługi świadczone przez firmę przed transakcją (przed sprzedażą), w trakcie transakcji (podczas sprzedaży) i po transakcji (po sprzedaży).

Profesjonalna firma logistyczna wykonuje pewne elementy całego procesu firmę przed transakcją są realizowane przez dział marketingu i sprzedaży, wspierany przez inne działy, w tym dział logistyki. Usługa logistyczna obejmuje dwie pozostałe kategorie elementów, których realizacja związana jest z przepływem materiałów i wykorzystaniem infrastruktury logistycznej.