Usługa logistyczna, jako część procesu obsługi klienta, jest również podzielona na rodzaje w celu określenia priorytetów detalisty oraz potrzeby bardziej szczegółowej identyfikacji wąskich gardeł w łańcuchu dostaw i w przedsiębiorstwie głównym, ponieważ wynik końcowy zależy od jakości wszystkich ogniw na etapach przepływu materiałów.
Czym tak naprawdę jest usługa logistyczna?
Usługa logistyczna jest często postrzegana jako ogólny wskaźnik w łańcuchu dostaw, chociaż wskaźnik ten ma na celu ocenę jakości usług na każdym etapie łańcucha dostaw, a nie abstrakcyjną wartość usługi logistycznej.
Ponieważ usługa logistyczna jest częścią procesu obsługi klienta, zwykle postrzega się ją jako wskaźnik jakości dostaw do klientów, co z natury rzeczy jest odzwierciedleniem działania wszystkich ogniw łańcucha dostaw.
Obsługa klienta w usłudze logistycznej
Obsługa klienta to zestaw usług świadczonych na rzecz klienta w trakcie procesu zakupu, a także przed i po nim, dlatego obsługa klienta obejmuje trzy główne kategorie usług: usługi świadczone przez firmę przed transakcją (przed sprzedażą), w trakcie transakcji (podczas sprzedaży) i po transakcji (po sprzedaży).
Profesjonalna firma logistyczna wykonuje pewne elementy całego procesu firmę przed transakcją są realizowane przez dział marketingu i sprzedaży, wspierany przez inne działy, w tym dział logistyki. Usługa logistyczna obejmuje dwie pozostałe kategorie elementów, których realizacja związana jest z przepływem materiałów i wykorzystaniem infrastruktury logistycznej.