Szkolenie z obsługi klienta – czego można się podczas niego dowiedzieć?

15 sierpnia, 2022

Niezakłócony i przyjazny kontakt z klientem ma niemałe znaczenie dla kształtowania pozytywnego wizerunku firmy. To od niego w dużej mierze zależy to, czy konsument chętnie wróci po dane usługi lub produkty. Jak więc budować dobre relacje z klientem?

Czego można nauczyć się na szkoleniach z obsługi klienta?

Szkolenia z obsługi klienta w Enterpriseadvisors pomagają pracownikom różnych firm zrozumieć, czym kieruje się konsument podczas rozmowy, dzięki czemu da się dostosować komunikat do konkretnej osoby. Na kursie można dowiedzieć się także, w jaki sposób rozpoznawać potrzeby klienta – czyli jakie produkty i usługi oferować mu w danej sytuacji. Konsument, który czuje się zrozumiany chętniej wraca do danego sklepu lub punktu usługowego, a to przekłada się na większe zyski i niegasnącą satysfakcję z pracy.

W jakiej branży istotny jest odpowiedni kontakt z klientem? Komu może się najbardziej przydać udział w kursie?

Wbrew pozorom obsługa klienta nie jest kluczowa jedynie w handlu. Na każdym kroku można zobaczyć stanowiska pracy, które opierają się na utrzymywaniu dobrych relacji z konsumentami. Kto więc powinien zwrócić szczególną uwagę na kurs? Wymienić tutaj można między innymi:
– pracowników call center,
– urzędników,
– recepcjonistów,
– pracowników punktów gastronomicznych,
– właścicieli firm, managerów.

Umiejętność sprawnego kontaktowania się z klientem jest podstawą rozwoju firmy.

Jak wygląda szkolenie z obsługi klienta? W jakiej formie jest organizowane?

Wiedza przekazana w przystępny dla każdego sposób oraz komfort nauki – tak można by określić charakter przeprowadzanych szkoleń. Uczestnicy mogą zdobywać nowe umiejętności w wygodnej dla siebie formie – podczas spotkania stacjonarnego lub online. Istnieje także możliwość utworzenia zamkniętej grupy (np. dla pracowników danej firmy lub konkretnego działu), dzięki czemu materiał jest w pełni dostosowany do oczekiwań i potrzeb kursantów. Oczywiście standardowe wersje szkoleń również są bardzo przydatne. Wyróżniają się sporą uniwersalnością treści, przez co każdy może wynieść z nich coś dla siebie.